Søg
Dæksøgemaskine Forhandlersøgning

E-Balance-teknologi

Toyo Tires nye e-balance-teknologi til kommercielle lastbildæk forbedrer de grundlæggende ydelsesegenskaber og deres indbyrdes kompatibilitet. Disse egenskaber er dæklevetid, uregelmæssig slidstyrke, udholdenhed og brændstofforbrug. Alle disse forbedringer bidrager til at sænke driftsomkostningerne i bilflåden og gøre e-balance-dæk mere miljøvenlige.

Faktisk er de e-balance-designede M137, M154 og M657 begge blevet udnævnt til verificerede teknologier gennem EPAs SmartWay-program.

De nye teknologier fra e-balance indarbejder forbedringer inden for områderne slidbåndprofilbevarelse, vulstprofilbevarelse og overordnet simulering for optimalt dækdesign.

Bevarelse af slidbaneprofil

Dæk, der bruger e-balance udviser forbedret holdbarhedsprofil, hvilket betyder mindre serviceudvikling i forhold til konventionelle dæk. Den fladere slidbane-radius giver en optimeret fodaftryksform, hvilket resulterer i jævnt slid, mindre uregelmæssigt slid og længere levetid. Belastningen ved bæltekanten reduceres med cirka 30%, hvilket også hjælper med at forbedre slidbåndets profilophæng.

Simulering af kørselsadfærd

Blå lastbil: e-balance 
Rød lastbil: uden e-balance 
e-balance dæk har bedre håndteringsydelse end dækket uden e-balance.
V: 40 km/t Styringsvinkel 90°

e-balance simulation

Bevarelse af vulstprofil

Dæk, der bruger e-balance har højere vulststivhed for at opnå forbedringer i fastholdelse af vulstprofil. Dette fører til en reduktion i uregelmæssigt slid og en forbedring af udholdenheden. Vulstområdets profil bevares også efter service. Forøget vulststivhed opnås ved anvendelse af en vulstkerne med høj stivhed, der derefter er omgivet af gummi med høj stivhed. En opbygget gummi med lav varme anvendes også i vulstpåfyldningsområdet. Silen ved lagdrejningskanten reduceres med ca. 20% i forhold til konventionelle dæk.

bead profile

Simulering

Der er fire simuleringsteknologier, der bruges i e-balance. Uregelmæssigt dækslid, dækprofilændring, slidbane-mønster og køretøjs-håndteringsadfærd. Alle disse områder analyseres med omhyggelig overvejelse af, hvordan de påvirker hinanden. Denne nye simuleringsteknologi muliggør optimering af dækdesign med meget højere nøjagtighed end hvad der var muligt før.     

simulation
rolling resistence